Hjelp til rekruttering?
Trenger du flinke folk?
Vi er her for å hjelpe deg, enten du er på søken etter din neste medarbeider, kollega eller leder. Vår lidenskap ligger ikke bare i å finne mennesker som kan utføre jobben. Gjennom vår nysgjerrige, teknologiske nytenkende og engasjerte tilnærming legger vi til rette for å oppdage, forvalte og utvikle talenter. Dette mener vi utgjør hele forskjellen, for alle parter – både på kort og lang sikt.
Vi tiltrekker den rette kandidaten
Med lav arbeidsledighet, kan det være utfordrende å finne gode kandidater for fast ansettelse. Det har vi tatt høyde for med en ny tilnærming til talentjakten. Med fag, interesser, humor og følelser jobber vi for å tiltrekke oss talenter gjennom et spekter av ulike kanaler og spissede budskap. Vi søker etter de vi kan tilføre verdi, og de som kan tilføre verdi tilbake.
Vi forstår nytten og effekten av god Employer Branding, og bruker dette som et ledd i våre rekrutteringsprosesser. På den måten bistår vi til å bygge kjennskap rundt din merkevare, samtidig som vi tiltrekker oss kandidater med rett motivasjon.
Strukturert search, store nettverk og smart bruk av digitale kanaler gjør oss kapable til å finne de virkelig gode kandidatene. De passive kandidatene, som allerede er i gode jobber, som er lojale og med rett kompetanse. Vi bruker et spekter av ulike metoder for å nå disse.
Rask, enkel og effektiv rekrutteringsprosess
Vi har gjort det enkelt for deg som kunde, slik at prosessen går både raskt, enkelt og effektivt for deg. Med egenutviklet rekrutteringssystem får du enkelt tilgang til og oversikt over anbefalte profiler. Vi har samtidig gjort det enkelt for kandidaten med en drag and drop CV-funksjon og enkel kontakt meg funksjon. Vi jobber hele tiden for å minimere terskelen for å søke nye muligheter. Rekrutteringsprosessen frigir tid til at dere kan fokusere på deres kjernevirksomhet, raskere tilgang til talenter og redusert risiko for feilansettelser.
Øye for kompetanse
Ved å bruke oss som rekrutteringsbyrå har du en sparringspartner og rådgiver med på laget i ansettelsesprosessen. Våre rekrutteringsrådgivere er i stor grad utdannet innen sine spesifikke fagfelt, og på den måten avdekker vi raskt kompetanse og erfaring. En stor del av våre rådgivere er dessuten sertifiserte innen både evne og personlighetstester, verktøy vi bruker for å danne oss et komplett bilde av kandidaten, sammen med søknad, CV, telefonkartlegging, case og intervjurunder. Vi forstår viktigheten av riktige ansettelser. En feilansettelse kan fort koste bedriften hundretusener av kroner, derfor er vi svært nøye i vår utvelgelsesprosess.
Toptemp har lang og god erfaring med både bemanning og rekruttering, både på medarbeider- og ledernivå. I Norge har vi kontorer i Oslo, Stavanger, Bergen, Lillestrøm, Kristiansand og Tønsberg. Vi leverer både nasjonalt, internasjonalt og lokalt. Rekrutteringstjenester. Vi er revidert arbeidsgiver, hvilket betyr trygghet for deg. Vi er opptatt av å følge bransjens etiske retningslinjer.
La oss gjøre det vi er best på, slik at du kan bruke tiden på det som er viktigst for deg.
Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat.
Skal vi ta en prat om rekruttering?
Vi er her for deg! Vil du høre mer om hvordan vi sammen kan finne din neste medarbeider? Vil vil høre fra deg enten du vil at vi skal gjøre alt, eller kun bistå i deler av rekrutteringsprosessen. Send oss en melding via skjemaet under, så svarer vi deg innen én virkedag. Haster det? Ring oss på telefon 23 36 55 00.
Så spennende at du er i gang med jobbsøking. Vi får mange henvendelser hver eneste dag og vi har dessverre ikke anledning ikke ta en prat med alle. Vi anbefaler deg å registrere deg på «min side». Hver dag leter vi etter personer vi kan matche med våre stillinger, så sjekk at all informasjonen er oppdatert med nyeste erfaringer, kvalifikasjoner og ikke minst at kvalifikasjonene du fremhever er tilpasset ditt ønske for videre karriere eller din neste drømmejobb.
Vi har også mange ledige stillinger som du kan søke på her. Følge oss gjerne i sosiale medier for å få med deg tips, råd og nyheter fra oss. Du finner lenkene nederst på siden.
Du kan følge med på dine søkeprosesser på «min side». Våre ansettelsesprosesser kan løpe over mange uker, og vi forstår godt at du kan bli litt utålmodig. Du vil høre fra oss når det skjer noe nytt i din prosess, eller om en prosess du er involvert i blir avsluttet.
Har du andre spørsmål ber vi deg ta kontakt med din rekrutteringskonsulent, eller sende oss en melding via kontaktskjemaet her, så hører du fra oss snarlig.
A la carte, eller full pakke?
Vi er opptatt av å hjelpe deg med akkurat det du trenger hjelp til - å lage markedskampanjer for å tiltrekke de rette kandidatene, gjennomføre intervjuer eller referanser, personlighetstester eller evnetester, eller en hel rekrutteringsprosess. Her er en beskrivelse av hvordan vi jobber når vi skal gjøre alt fra A til Å. Vil du lese mer om hjelp til deler av prosessen? Det finner du her.
1. OPPSTART
I oppstartsfasen er det viktig for oss å forstå hvilket behov dere har, hvilke verdier som er viktige for dere og hva dere ønsker ut av samarbeidet. I oppstartsfasen er det viktig for oss å få oversikt, gjennom kartlegging, analyse og innsikt. Informasjon om stilling, arbeidsplass, miljø, verdier, mål og kultur er alle viktige faktorer i denne fasen.
2. JAKTEN BEGYNNER
For å tiltrekke de riktige kandidatene, benytter vi et spekter av ulike virkemidler. Kandidatsøk gjøres både eksternt gjennom stillingsutlysninger, i vårt nettverk og databaser, i tillegg til tradisjonelt search. Vi tilbyr også tilleggstjenester i form av markedspakker, som vil bidra til å øke søkerfrekvens og samtidig øke kjennskap til merkevaren din. Dette inkluderer blant annet stillingsannonser av tekstforfatter, annonsering, medieplan m.m.
3. JOBBMATCH
Gjennom bruk av banebrytende teknologi, faglig kompetanse og sparring starter utvelgelsen av kandidater. Vi er ikke opptatt av å finne flest mulig kandidater, men den rette kandidaten for deg. Gjennom søknader, cv'er, telefonsamtaler, intervjuer, caser samt evne- og/eller personlighetstester kvalitetssikrer vi kandidatutvelgelsen på en god og trygg måte.
4. ENKELT, MEN KRAFTFULLT
Vår jobb er å gjøre det enkelt og uimotståelig for den rette kandidaten, og deretter konvertere jobbsøkeren til en uvurderlig ressurs for dere. Dette gjør vi ved å gjøre det enkelt for kandidat og søke og/eller registrere seg på våre sider. Vi oppsøker de passive kandidatene, og venter ikke på at de skal komme til oss. Vi legger ned mye tid og arbeid på å gjøre det enkelt for alle parter.
5. INTERVJUER OG TESTER
Etter innledende søknad og/eller telefonsamtaler, inviterer vi aktuelle kandidater til intervju. Det vanligste er at vi gjør det første intervjuet, og deretter presenterer et utvalgt kandidater for dere. Dette gjøres raskt og enkelt via vårt egenutviklede portal. I andregangsintervjuet ønsker mange av våre kunder og være med, og deretter være delaktig i siste del av prosessen, og selvfølgelig den endelige utvelgelsen. Eventuelle profilanalyser og tester gjøres gjerne nå, om det er aktuelt for din kandidat.
6. DIN NYE KOLLEGA
Når den rette kandidaten er funnet, gjør vi en siste kvalitetssjekk ved å ringe kandidatens referanser. Stemmer disse overens med bildet som kandidaten har tegnet av seg selv, må arbeidskontrakt signeres og oppstart planlegges. Og vi må selvfølgelig gratulere med ansettelsen :)
7. OPPFØLGING
Vi er opptatt av at både du som kunde, og kandidat, skal føle at jobben er en match både før, under og etter ansettelse. Vi foretar dessuten alltid oppfølging i etterkant for å høre hvordan oppstarten har gått.
Forhåpentlig er begge parter godt fornøyde, og vi kan sammen glede oss over fortsettelsen.
Tester
Personlighetstest
Personlighetstester er utviklet for å styrke, effektivisere og forenkle rekrutteringsarbeidet. Testen vi bruker heter "OPTP" som betyr "å velge" og er utviklet av Master - en ledende skandinavisk utvikler av arbeidspsykologiske tester. Testen identifiserer personens operative kompetanse, samt utviklings- og relasjonskompetanse. Du vil også få en evaluering en personens evner og personlighet opp mot de ønskede kvalifikasjoner for jobben. Testen er DNV godkjent, og er basert på femfaktorsmodellen for personlighetstrekk, også kalt Big Five.
Evnetest
En evnetest kartlegger en persons problemløsningsevne og kapasitet til videre læring. Testen vi bruker heter ACE og er godkjent av American Psychological Assosiation, AAA og PTC. Den er basert på g-faktoren (generell intelligens) og vurderer blant annet logisk analytisk resonnering og vil avspeile fremtidig potensiale gjennom å avdekke maksimalt prestasjonsnivå. Resultatene kan også brukes i medarbeidersamtaler og videre utviklingsløp.